آخرین خبرها
خانه » اخبار سازمان بسیج مهندسین » رابطه کاهش هزینه های ارتباطی با اقبال مردم به شبکه های اجتماعی

رابطه کاهش هزینه های ارتباطی با اقبال مردم به شبکه های اجتماعی

500

اگر هزینه های ارتباطی مانند پیامک را کاهش دهیم شاید توجه مردم به این شبکه ها را نیز بتوانیم کاهش دهیم.

ولی الله صمدی راد در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: از تک فرزندی شدن خانواده ها می توان به عنوان یکی از دلایل موثر در روی آوردن جوانان به  شبکه های اجتماعی نام برد زیرا فرزندان همدمی برای گفتگو و همبازی برای بازی در خانواده ندارند و همچنین فرزندان این خانواده ها از نظر ارتباط گیری با افراد در فضای واقعی نسبت به فرزندانی که در خانواده های با فرزند بیشتر هستند ضعیف تر هستند.

این جامعه شناس در ادامه اضافه کرد: البته با توجه به تنوع سلایق و نیازهایی که در این جامعه در میان فرزندان وجود دارد در خانواده های پرجمعیت نیز این مشکل کم و بیش وجود دارد و افراد خانواده برای ارضا نیازهای ارتباطی خود به شبکه های اجتماعی رجوع می کنند.

وی در ادامه یکی از دلایل روی آوردن جوانان به این شبکه های اجتماعی را رایگان بودن آن دانست و اظهار داشت:  اگر هزینه های ارتباطی مانند پیامک  را کاهش دهیم شاید توجه مردم به این شبکه ها را نیز بتوانیم کاهش دهیم.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه نباید به این شبکه های اجتماعی اینقدر در رسانه بها داده شود بیان کرد: علت توجه جوانان به  این شبکه های اجتماعی موجی است که بین مردم ایجاد شده و این موج دیر یا زود فروکش می کند و با بها دادن زیاد به این شبکه های اجتماعی و تبلیغ آنها در رسانه ها، سبب ترغیب بیشتر جوانان به استفاده از این شبکه می شویم.

جوابی بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.