آخرین خبرها
خانه » اخبارعمومی » چند پیشنهاد برای صرفه جویی در خرید مواد غذایی

چند پیشنهاد برای صرفه جویی در خرید مواد غذایی

13931105000035_PhotoA

مطالعات متعددی نشان داده‌اند افرادی که گرسنه به خرید می‌روند، بیش از حد لزوم مواد غذایی خریداری می‌کنند و بیشتر سراغ خرید مواد غذایی چرب و شیرین می‌روند.

پخت و پز سالم نیاز به علم زیادی ندارد و برای یک رژیم غذایی سالم نیازی به ولخرجی نیست؛ در حقیقت سالم و متعادل غذا خوردن بدون خرج‌های اضافی امکان‌پذیر است.

معمولاً غذاهای آماده نسبت به غذاهایی که در خانه تهیه می‌شوند، گران‌تر هستند اما غذای خانگی ارزان‌تر، بهداشتی‌تر با نمک کمتر و تازه‌تر هستند، ضمن اینکه غذاهای خانگی مواد افزودنی ندارند.

شاید برخی از مواد غذایی با نام تجاری اغلب گران‌تر هستند اما لزوماً بهترین نیستند؛ سعی کنید هر میوه و سبزیجات را در فصل خود بخرید چون سالم‌تر و ارزان‌تر هستند و طعم و خاصیت اصلی خود را دارند.

چند پیشنهاد برای صرفه جویی در خرید مواد غذایی:

*با اعضای خانواده یا همسایه به خرید مواد غذایی بروید.

*در هنگام خرید بیش از آن چیزی که نیاز دارید، نخرید تا بتوانید مواد غذایی را به سرعت مصرف کنید.

*یک برنامه هفتگی برای وعده‌های غذایی داشته باشید.

*در برنامه غذایی هفتگی یک رژیم غذایی متنوع و متعادل از تمام مواد مغذی داشته باشید زیرا عملکردی مناسب برای بدن شما فراهم می‌کند.

* موقع خرید حتماً لیست خرید داشته باشید تا بیش از اندازه خرید نکنید.

*موادی که می‌خرید سعی کنید به مقدار هر وعده غذایی شما باشد.

*زمانی که گرسنه هستید به خرید نروید، مطالعات متعددی نشان داده‌اند افرادی که گرسنه به خرید می‌روند بیش از حد لزوم خرید می‌کنند و بیشتر سراغ خرید مواد غذایی چرب و شیرین می‌روند.

*غذای آماده یخ زده نخرید، غذای تازه همیشه سالم‌تر است و به شما ضرری نمی‌رساند.

یک سوپ خوشمزه که در خانه پخته می‌شود دارای موادی مانند فیبر و ویتامین است، پس سعی کنید از سوپ‌های آماده استفاده نکنید. یا حتی دسرهای خانگی مانند کمپوت‌ها، کیک‌های بدون خامه یا ژله بهتر از دسرهای آماده هستند یا سس‌های خانگی کم چرب‌تر و شوری کمتری دارند.

فواید درست و اندازه خریدن مواد غذایی:

با خرید درست و اندازه مواد غذایی، از اسراف جلوگیری می‌شود و همیشه غذای تازه و سالم می‌خورید، به منظور خرید هفتگی از خانه بیرون می‌روید و پیاده روی می‌کنید؛ با پیاده روی و غذای سالم و تازه خوردن، سالم می‌مانید.

در این حال، هیچوقت غذای یخ زده نمی‌خورید، متنوع غذا می‌خورید و ویتامین بیشتری به بدن شما می‌رسد، ضمن اینکه تعادل در خوردن غذا را حفظ می‌کنید و این کار به اقتصاد خانواده نیز کمک می‌کند چون اگر مواد غذایی زیاد باشد معمولاً به دلیل نداشتن جا و نگهداری نادرست، خراب می‌شوند و مجبور می‌شوید آنها را دور بریزید.

منبع: خبرگزاری فارس

جوابی بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.